Nasza Fundacja oferuje możliwość organizacji warsztatów terenowych dla grup do 7 osób pozwalających przyjrzeć się prawdziwemu życiu pszczół w ulach oraz w zależności od warunków uczestniczenia w procesie pozyskiwania miodu. Organizujemy również zajęcia między innymi na temat dzikich owadów zapylających, pszczół miodnych i pszczelarstwa, wsparcia ekosystemów, znaczenia bioróżnorodności. Wykłady, warsztaty, pokazy i instruktaże skierowane są do osób w każdym przedziale wiekowym – równie chętnie współpracujemy z przedszkolami jak również z uniwersytetami trzeciego wieku.

Przedszkola

Przedszkolaki angażują się w proste doświadczenia, ekologiczne zabawy oraz zajęcia plastyczne, które pobudzają ich wyobraźnię i uczą dbałości o środowisko naturalne. Dzieci poznają zasady segregacji odpadów, pielęgnacji roślin oraz znaczenie dzikich owadów zapylających. Maluchy dowiadują się, jak ważna jest ochrona przyrody i jak mogą troszczyć się o nią każdego dnia.

Te zajęcia nie tylko przekazują wiedzę, ale także inspirują do działania i kształtują w dzieciach ekologiczną wrażliwość od najmłodszych lat.

  • Dobre praktyki od najmłodszych lat
  • Łączenie nauki z zabawą
  • Budowanie wrażliwości na przyrodę
  • Budzenie świadomości znaczenia bioróżnorodności

Szkoła

Oferujemy prowadzenie zajęć edukacyjnych w szkołach podstawowych, dostosowanych do zainteresowań i poziomu wiedzy uczniów. Integrujemy teorię z praktyką, angażując poprzez pokazy, eksperymenty, interaktywne zabawy oraz zajęcia na świeżym powietrzu. Przekazujemy wiedzę o bioróżnorodności, jej znaczeniu, postawach proekologicznych i sposobach ich wdrażania w życiu własnym i rodzin.

Uczniowie szkół podstawowych są bardzo zróżnicowani; różnica w percepcji i wiedzy między pierwszą a ósmą klasą jest znacząca, ale mamy doświadczenie w pracy z obiema grupami.

  • Szeroki zakres tematyczny
  • Edukatorzy z wiedzą i doświadczeniem
  • Połączenie teorii, praktyki i dyskusji
  • Forma i komunikacja dostosowane do profilu odbiorcy

Licea, techniki

Dla odbiorców w tym wieku, często stojących na progu dorosłości, możemy zaproponować bardziej zaawansowane i dogłębne tematy. Uczestnicy dysponują większym zasobem informacji, w tym aktualnych, chętnie angażują się w dyskusje i polemiki, wyrażając własne opinie. Przekazujemy i pogłębiamy wiedzę, wspieramy rozwijanie krytycznego myślenia oraz postaw proekologicznych. Zachęcamy do aktywnego działania, wspierania lokalnych inicjatyw i kształtowania wzorców zachowań stosowanych w codziennym życiu.

Zajęcia możemy prowadzić w plenerze, organizować obserwacje, prezentować lub wspólnie realizować działania sprzyjające ochronie środowiska naturalnego, także na rzecz szkoły.

  • Stymulacja krytycznego myślenia
  • Przygotowanie do podejmowania świadomych decyzji konsumenckich
  • Podkreślenie i wzmocnienie roli wspólnej odpowiedzialności
  • Zachęcanie do inicjowania i uczestnictwa w projektach ekologicznych

Uniwersytety trzeciego wieku

Dla uczestników Uniwersytetów Trzeciego Wieku oferowane zajęcia nie tylko edukują, ale także dają poczucie spełnienia i satysfakcji. Promowane przez nas inicjatywy pozwalają odtworzyć środowisko naturalne do stanu, jaki seniorzy pamiętają z młodości. Oni sami mogą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, aktywnie uczestnicząc w dyskusjach.

Zachęcamy do aktywnego zaangażowania w działania proekologiczne, prowadzenia zrównoważonego stylu życia oraz przekazywania cennych wzorców dzieciom i wnukom. Dysponujemy szerokim zakresem tematycznym, obejmującym zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne projekty, które można realizować wspólnie, sprzyjając integracji międzypokoleniowej.

  • Aktualizacja wiedzy na temat wyzwań klimatycznych
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności praktycznych
  • Promowanie aktywnego uczestnictwa w inicjatywach ekologicznych
  • Wzajemna nauka i wymiana doświadczeń

Skip to content